Martin Buber kdysi napsal, že bez "Ty" by neexistovalo ani "Já". Chtěl tím říci, že charakter člověka je utvářen druhým člověkem, jsme formováni naší existencí mezi druhými lidmi. Je to možné vztáhnout i na Boha a člověka - podstata Boha (láska agapé) byla nejsilněji zjevena, když byl stvořen člověk. Pro nás vynikla tím více v příkrém kontrastu, když člověk padl. Bůh je sám v sobě takový, jaký je, nemusí svůj charakter odvozovat od čehokoli nebo se čímkoli poměřovat, ale padlý člověk ho zákonitě vidí jako svatého, dokonalého, nedostižného. Pokud to nechce uznat, nezbývá mu, než Boha popírat.
Abraham se pak vrátil k služebníkům. Vydali se spolu na cestu do Beer-šeby, neboť tam Abraham sídlil. (Gen 22,19) Abraham prožil emocionálně...
-
... (Sára) byla proto vzata do domu faraóna a ten kvůli ní prokázal Abramovi mnoho dobrého, takže měl brav a skot a osly i otroky a otrokyně...
-
...a ve tvém potomku dojdou požehnání všechny pronárody země. (Gen 22,17-18) Bůh začal připravovat požehnání pro svět, o kterém s Abrahamem ...
-
...a ve tvém potomku dojdou požehnání všechny pronárody země. (Gen 22,17-18) Mesiáš tedy bude z rodu Abrahamova. O Kristu však nemluvíme jak...